lördag 20 december 2014

Hej Gud

Det var ett tag sedan jag pratade med dig.
Men nu är det tid igen.
Jag har nämligen en viktig fråga.
Du vet att det bara är fyra dagar kvar till Julafton,Va?
Det är lite ont om snö tycker jag.
Eller rättare sagt ingen snö alls.
Har du glömt den?
Eller tycker du att vi ska ha en sån här grådaskig jul?
Vill passa på att påminna dig om att det fortfarande växer
rosor här.
Det känns lite fel den 20:de december.
Jag vill inte lägga mig i ditt jobb men en påminnelse kan väl inte skada.
Dessutom undrar jag om du inte tyckte det räckte med Alexander?
Förvisso tyckte jag inte det var nått sting i den stormen.
Det har blåst hela natten så rutorna skallrat.
Vem har du skickat nu?Stormen Sune?
Men du,nu när halva världen ska fira din sons födelsedag så kan väl du åtminstone 
bidra med  åtminstone lite snö.
Sommaren var för varm.
Nu är vintern för varm.
Kan du vrida på knappen så temperaturen går ner lite.
Bara ett förslag alltså.
Ha det gott i stugorna där ute.


                                          Jag skulle kunna tänka mig något i denna stilen.
                                          Tänk på saken men tänk inte för länge.
                                          Det är bara fyra dagar kvar.


1 kommentar:

  1. Hahaha, precis vad jag också tycker.
    Och du ... dessa inlägg är det verkligen sting i. :) :)

    SvaraRadera