fredag 2 januari 2015

Bra början :/

På det nya året.
Dagen började med lite snuva
som övergick i nysningar och nu sitter jag här
med feber och mår som en stor skit.
Jag kan inte uttala bokstaven m eller n utan att 
det låter som b.
Om ni inte förstår vad jag menar ska jag genast 
förklara det :)
Jag bår inte bra.Och det käbbs ibte kul.
Fattar ni nu?
Varje år blir jag sjuk antingen innan nyår eller efter.
Inte en tradition jag kämpar för att ha kvar.
Men den hänger med.
Känner hur det sticker till i mitt högra öra lite då och då.
Men hej min gamla vän öroninflammation.
Vi har ju träffats varje år i 56 år.
Jag valde dock inte att vara vän med dig.
Det var du som ville vara min ständiga följeslagare.
Att jag överhuvudtaget hör något är fantastiskt med alla 
dessa spruckna trumhinnor.
Eller med min röst i dag....
Sprucba trubhibbor :)

Nu ger jag upp och slänger mig under täcket.
Ha det gott mina vänner,ni andra ha det som ni vill.


                                             Längst inne är jag glad.
                                            Längst ute är jag rätt sjuk :(
                                            ELLER SKA DET VARA TVÄRTOM?
                                             jag vet inte ???
                                            Jag kanske är sjuk längst inne.
                                            Och  längst ute är jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar