måndag 26 januari 2015

Demis Roussos.

Jag fick ett sms där det frågades om jag visste
att Demis Roussos är död.
Nej det visste jag ju inte men jag vet det nu.
Jag har inte tänkt eller lyssnat på den mannen
på många år.
Han var min första stora idol.
Hans konsert på Olympen i Lund var också den
första jag gick på.
Jag tror att han skapade mitt mansideal  :)
för jag har ju alltid gillat skäggiga,långhåriga män 
med stor mage.
Och om man inte minns hur han såg ut så kan 
man ju bara kolla på bilden.
När alla de män jag tyckte var snygga blev gamla
blev de gråhåriga med grått skägg istället.
Och det är såna jag gillar nu.


Även om jag som sagt inte lyssnat på Demis Roussos 
på många år så har jag massor av minnen till
hans musik.
Både bra och dåliga.
Och herre gud vad jag älskade honom när jag var 
16 år gammal och många år därefter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar