onsdag 21 januari 2015

När dottern bestämmer middagen.

Hon fick välja mellan grönsakssoppa och 
ratatouille.
Gissa vad hon valde.
Dumt av mig.
Inte blev det grönsakssoppa.
Jag hade glömt att ratatouille är hennes favoriträtt.
Och jag kan naturligtvis bara den riktigt franska versionen,
som ska vara tre timmar i ugnen!
Plus såsen som ska lagas först.
Och så säger hon,
-Det ska inte vara någon speciell version utan den riktiga.
Jaha annars hade jag kanske kunnat fuska lite.
Men nej, det ska vara den riktiga franska!!!
För ratatouille är ju franskt.
Bara ordet är så svårt att jag knappt kan stava till det.
Men det uttalas i alla fall ratatuiiii.
Speciellt viktigt med iiii på slutet :)
Snart tid att sätta  gång med det.
Vad gör man inte för sin ända dotter.
Även om jag ibland kan tycka att hon har en hel del krav :)
Ratatuiiii here i come.






1 kommentar:

  1. Ja vad gör man inte gör sina barn. Här aldrig smakat Ratatulii

    SvaraRadera