torsdag 22 januari 2015

DRAMA!

Ålder och drama :)
Visst är det så att med ålder avtar drama,eller?
Jo i mitt fall åtminstone.
Jag blir helt konfunderad om jag råkat säga något
i förbifarten som kanske inte skulle sägas.
Och att jag själv inte fattar varför.
För mig är det kanske en liten skitgrej men den blir stoooor.
Som te.x lite småsnack och däri  jag träffade på den och den igår.
BOOOM!!!!
DRAMA!!
Eller enligt min åsikt bara trams.
Numera känns det som om man inte kan säga någonting utan 
att folk blir kränkta.
Många är så kränkta nu för tiden.
Av vad kan jag undra?
Svenska folkets favorit mening -Nu känner jag mig kränkt.
Jag trodde aldrig att jag skulle yttra detta ;/
Men livet var faktiskt lättare förr.

Jag är glad att jag inte är 20 i dag.
För jag hade funnit det väldigt svårt att leva i en värld där "alla
älskar alla och finns vid deras sida,gumman,darling" osv,osv.
Som tur är fyller jag snart 60.
Och numera vet jag vem jag älskar och vilka som älskar mig.
Man behöver inte ens älska bara vara vänner och acceptera varandra
som man är.
Kan jag tycka.
Men alla kanske inte tycker som jag.
Ha det bra mina vänner.
Ni andra ha det som ni vill.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar