torsdag 22 januari 2015

Tro det eller ej

Jag har just påbörjat min tredje dag i telefonkö!!!!
Det verkar helt omöjligt att få till ett samarbete mellan
en privatläkargrupp och vårdcentral.
Så jag ringer till den ena bara för att få svaret att jag 
måste ringa den andra vilket jag redan gjort x antal gånger.
Man måste förstås få till det under deras telefontider och det 
är inte världens lättaste.

Jag bara undrar,hur svårt ska det vara???
När min läkare gick i pension fattade jag att det 
skulle innebära vissa problem.
Men jag trodde inte att det skulle vara SÅ svårt att
hitta en ny.
Tydligen så är det väldigt svårt.

Det är så längesedan jag har behövt bry mig om
vårdcentraler och telefonköer.
Jag har haft samma läkare i 20 år.
Han visste allt om mig och inga förklaringar behövdes.

Nu ska jag helt plötsligt förklara hela min livshistoria.
Varje gång någon behagar svara i telefonen.
(om dom överhuvudtaget gör det)
För det är olika personer varje gång.
Bara det är ångestframkallande :(

Vi får se hur denna dagen avlöper.
Ha det gott ni andra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar