lördag 24 januari 2015

ungar som inte längre är ungar.

Man har sett dom sedan de var små.
Hängt med i deras med och motgångar.
Jag som jag alltid har haft klart för mig vad de
skulle bli när de blev vuxna.
Sam,psykolog.
Daniel,trubadur.
Nu ser jag ju att jag hade så fel man kan ha.
Båda två valde helt andra saker.
Men lika bra kan jag tycka.
Kul när ungarna lyckas i livet.
Vad spelar det för roll om det inte var det jag tänkte mig.
Jag hyser största respekt för kidsen som är vuxna nu.
Ibland känner jag mig som en kort skit för alla är dom
väldigt mycket längre än mig nu.
Och deras engagemang i sverige och politik gör mig så glad.
Det finns hopp om framtiden tack vare dom.Jag fick inte 
till så många bilder i går.
                                          Fint tycker jag.
                                         Daniel som inte blev trubadur,Han blev bartender.
                                         Bra då har vi vår egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar