torsdag 28 augusti 2014

Gud

Det är tid igen.
Det finns något jag funderat över.
Speciellt i dag när jag har ont i huvudet efter att 
ha druckit öl i går.
Ja jag vet,det är chockerande!
Jag drack öl på en ONSDAG!!!!
Det får man ju inte.
Det ska vara Fredag eller Lördag.
Varför står inte det på burkarna?
Precis som det står på medicinburkar.
1-2 burkar fredag eller lördag inte båda dagarna.
Får ej intas övriga veckodagar.

Men du Gud du gav människan förmågan att tillverka öl.
Det var snällt av dig.
Jag gillar öl.
Men då undrar jag var du på bra humör den dagen?
Och var du på dåligt humör dagen efter när du kom på 
att så kul skulle vi inte ha det.
För då uppfann du baksmällan.
Vi fick alltså ölen.
Men vi ska få ont i huvudet helst hela dagen efter vi har druckit den.
Hur tänkte du där?
Det känns inte riktigt snällt må jag säga.
Och i övrigt tycker jag att det är en av de mest onödiga sakerna
du kommit på.
Den fyller liksom ingen funktion,har du  märkt det.
Den får folk att ge onödiga löften.
Hur många gånger har man hört mänskligheten yttra dessa ord,
JAG SKA ALDRIG DRICKA MER.
Men blir det så?
Nopp.
Veckan efter har dom glömt hur det kändes.
Så jag tycker att du ska ta dig en allvarlig funderare på att
avskaffa bakfyllan.
Den är helt onödig.
Den gör ingen nytta alls.
Det var allt jag hade att komma med i dag :)

1 kommentar:

  1. Hahaha, härliga du.
    Men kan han inte bara avskaffa ölen ... så blir det liksom ingen baksmälla i alla fall efter det. :) :)

    SvaraRadera