tisdag 12 augusti 2014

Härligt väder.


Allt jag har planterat växer för fullt.
Varje morgon hämtar jag tomater och paprika från balkongen.
Det känns lyxigt att bara gå ut och hämta och äta.
Jag har alltid önskat mig ett gammalt hus på landet där jag,
kan ha en hönsgård och hämta mina ägg.
Men det lär ju aldrig bli av :(
Kan man ha en höna på balkongen nästa år kanske?
Man skulle ju kunna ha det under förutsättningen att den var stum,eller???
Om ingen hör den så vet ju ingen att den är där och värper ägg till mig.
Får man inte det man önskar så får man fixa det på annat sätt.
Någon som har en stum höna att skänka bort?

Jag planterade ju chili i våras.
Nu undrar jag varför jag gjorde det!
Den blev så stark så den går inte att äta.
Inte för mig i alla fall.
Jag utmanade mig själv,jag har aldrig lyckats med jalapeno.
Det gjorde jag i år.
Men den är så stark att bara en väldigt liten bit  i maten  får det att brinna 
i halsen.
Så nu vet jag att jag kan och därmed vet jag att jag inte ska så
dom fröerna nästa år.

En gång i tiden för så där 100 år sedan tyckte jag att alla som 
höll på att plantera och odla (min far) var väldigt töntiga.
Nu är jag likadan själv.
Allt som kan stoppas i jorden och växa ska dit.
Sedan ska det skötas med omsorg :)
Kan det vara ärftligt????
Inte vet jag.
Men det lär visa sig i kommande generationer.





1 kommentar:

  1. Och det är inte vilka plantor som helst.
    Jag är riktigt imponerad. :) :)

    SvaraRadera