torsdag 28 augusti 2014

Jag har en lista

Där jag skriver vad jag ska blogga om.
Den börjar bli lång för jag bloggar inte varje dag.
Bara när andan faller på om man säger så.

Så nu tänkte jag skriva om varför man bloggar.
Ja,varför gör man det?
Jag tror att alla har olika anledningar.
Min är att jag gillar att skriva.
Förr skrev jag dagbok men det har jag lagt av med.
Faktum är att jag gillar inte att skriva på det gamla sättet längre.
Föredrar numera tangentbord framför penna och papper.

Min första blogg började jag med för att min gud dotter tyckte att jag skulle det.
Jag visste ingenting om hur det funkade då.
Jag gjorde en massa fel på inställningarna så till slut fick jag lägga ner den.
Men jag gjorde en ny.
Den fick jag också lägga ner för jag visste inte att man kunde moderera kommentarerna
så jag hade en massa kommentarer som låg ute.
Vissa var väldigt otrevliga.
Så blev det till slut denna bloggen.

Jag gillar bloggandet för gensvaret man får.
Både det positiva och negativa.
Men det är sällan negativt faktiskt.
Det är dessutom roligt att det sitter folk i olika länder och läser min blogg,
och tänker på samma sätt som jag.
Det finns även dom som inte alls tänker som jag.
Och dom som inte alls gillar bloggar.
Speciellt inte min men dom tar sig tid att läsa den ändå.
Det får jag ju vara tacksam för :)

Bloggar väcker mycket känslor mest tror jag det beror på hur man läser.
Vissa människor förstår när jag skämtar.
Vissa förstår det inte alls.
Vissa människor vill vara med på bild här.
Vissa vill det inte alls.
Det respekterar jag.
Det har hänt att jag fått gå igenom alla inlägg för att ta bort bilder
på personer som ville vara med och sedan ångrat sig.
Men som sagt vill dom inte så vill dom inte.
Jag frågar alltid först om jag får lägga in en bild.
Oftast blir svaret ja.
En ända gång har jag lagt in en bild utan att fråga.
För jag trodde det var ok.
Men man ska inte tro,man ska veta.
Det var inte ok.
Den åkte bort lika snabbt igen och en ursäkt skrevs.

En annan sak jag har lagt märke till är att en blogg talar tydligen 
till folk.
De känner sig träffade av det jag skriver för de är övertygade om att
jag skrivit om just dom.
Det händer att jag får kommentarer från 2,3 personer efter ett inlägg där
det tycks att jag inte ska uttala mig om dom.
Det händer även att jag får höra det på annat sätt.
Oftast handlar ingenting jag skriver om dessa personer.
Men som sagt det är ju trevligt att de tar sig tid att läsa mina tankar.

Statistik är en annan sak jag gillar.
Förr brydde jag mig inte så mycket men nu kollar jag den varje gång
jag går in.
Det är kul att se vem,var och när det har lästs.
Och det känns ganska bra att ha en skara läsare som hänger med
hela tiden.
Det känns som jag är klar med det här nu och kan stryka ett ämne från listan :)

Ha en trevlig dag mina vänner.
Och ja,ni andra också.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar