fredag 12 september 2014

:)




Vad är det för fel  på lugn och ro?
Intriger har jag fått nog av nu.
Kan man ha frid och harmoni på samma gång?
Nej,här går det inte så jag väljer bort frid och nöjer mig
med harmoni.
Många tankar har snurrat i mitt huvud denna dag.
Mest handlar det om en konversation som fördes i går.
Jag skäms för vissa saker jag yttrade i stundens hetta,
jag har inga problem att erkänna det.
Och jag skäms för att jag lät mig bli provocerad.
Men det var nog det som var planen.
Det är nog alltid det som är planen.

Nu har jag dock kommit fram till att låta det vara.
Ingen ska behöva välja mellan mig och någon annan.
Så jag väljer själv i stället.
Och jag väljer bort vissa individer.
Och hoppas därmed att lugnet återställs i deras liv.
Därmed vill jag också göra det klart att kom inte till mig,
"when the going gets tough"
Jag trodde aldrig att dom orden skulle komma från mig!
Men jo där har ni dom.
Och dom är dessutom allvarligt menade.

En intressant sak att tänka på är att om inte jag finns
om det skulle krisa.
Vem finns då?
Svaret på den frågan vet vi alla.
Så det känns lite som om någon har fallit på eget grepp.


Livet är märkligt.
Men inte längre överraskande.
Vissa saker förändras aldrig.
Så meningen är väl inte att de ska förändras.
Det kan ju vara både på gott och ont ;)

Ha det gott mina vänner.
Och ni andra,ja ni vet själv.








1 kommentar:

  1. Bästa är alltid att man tar hand om sig själv, och väljer bort de som gör en illa. Så gör jag :) Oavsett om det e ens släkt eller någon nära. Men jag kan vara ärlig och säga att du Pia e en del av mitt liv o min familj. Även om det inte alltid varit så förr. kram på dig. / Linda.

    SvaraRadera