söndag 21 september 2014

Jaha :/

Tid för veterinären i morgon.
Varför ska det vara så dyrt med djursjukvård?
Även om min veterinär aldrig tar mer än 500:- för ett 
besök så är 500 ändå pengar.
Mycket pengar för mig.
Men nu fick jag hjälp.
Och det är jag väldigt tacksam för.
Det var samma sak förra gången när han hade öroninflammation,
då var det dottra min som tog över räkningen.
Nu har han troligtvis öronskabb.
Det känns bra att veta att det finns dom som bryr sig.
Men på samma gång inte för det är ju faktiskt min hund.

Hur kan det komma sig att om man går till "min" veterinär så kostar
det som sagt högst 500 spänn.
Men om man går till djursjukhuset kostar exakt samma sak 1500:-
För att inte tala om allt det anses att man behöver när man går dit.
Har man råd spelar det ju föga roll.
Men har man inte råd så är man väldigt glad att det finns folk som
faktiskt jobbar för djuren.
Inte för att tjäna på dom.

                                          Stackars Zeus har ont i örat igen :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar