måndag 1 september 2014

Livet är inte kul just nu!!!

I natt kunde jag inte sova.
Tänkte på Gabriel hela natten.
Jag har svårt att ta in att han inte finns mer.

Men jag satte klockan på ringning till 06.00
bara för att vakna och stänga av den igen.
Inte konstigt efter som jag somnade vid femtiden.

Jag skulle vara iväg 07.30.
Till ögonläkaren.
Men jag kom iväg..
Som tur var så var Carina försenad.
P.ga översvämnigarna sa hon.
Men nu vet vi alla som känner henne att en stund för oss är
tre stunder för henne..
Men jag är väldigt tacksam att bli körd dit och hem.
Tack Carina och Dennis.

Nu hör det till saken att jag har två stora fobier.
En är ögon.
Den andra kan vi ta en annan gång.
Jag som har ögonfobi och inte ens kan ta ögondroppar på mig själv,
var alltså hos ögonläkaren.
Fick droppar i ögonen och blev undersökt i ÖGONEN med
diverse olika attiraljer!!!!!!
Och sedan får jag veta att jag har starr på höger öga.
Så här förlöper samtalet mellan mig och läkaren.
-Jaha,vad gör man åt det då?
-Man opererar.
-Hur då?
-Du får en lugnande tablett och sedan byter vi ut linsen.
-Kommer jag att se det?
-Ja.
-Vaa?Menar du allvar?
-Ja det är en lätt procedur.
-Men jag sa väl att jag har ögonfobi?
-Ja det sa du.
-Alltså kan man inte pilla i mina ögon och definitivt inte om jag ser det.
-Men jag tycker att du ska gå hem och tänka på saken.Ditt öga är redo att opereras nu.
-Jag har redan tänkt.
-Och vad kom du fram till?
-Att jag inte vill göra det.
-Menar du allvar nu Pia.
-Ja.
-Om din fobi är så svår så ska jag kolla upp om det går att göra med narkos.
Men narkos innebär alltid en risk,det vet du,eller?
-Ja men det är en risk jag är villig att ta så hör av dig när du vet.
-Ska jag göra sa han och smilade.
Så jävla kul var det inte att han behövde se ut så här  :)
Men vi får väl se hur det går.
Det var en trevlig läkare ända tills på slutet med sitt  :)

Jag oroade fler människor eller rättare sagt två(jag  är känd för överdrifter,lite drama
måste man ju ha,eller ? ) än jag borde.
Men jag var inte riktigt medveten om det.
Förlåt till er.
Men ni vet ju hur jag är.
Det ända jag är säker på är att jag ska dö i cancer.
Det var dock inget skämt utan fullt allvar.
Min tid var dock inte kommen i dag.
Tack för det.

Ha det gott alla vänner och ja ni vet själv.

1 kommentar:

  1. Och det var såååå skönt att det "bara" var starr ... :) :) :)

    SvaraRadera