fredag 19 september 2014

Skottland





Jag är förvånad över att valet i Skottland intresserar så få i min omgivning.
Ja svenskar menar jag då.
Övriga världen har ju varit intresserade .
Om dom nu hade röstat ja hade det fått konsekvenser även för oss.
Men nu gjorde dom som tur var inte det.
Tack för det Skottland.
Jag satt och pratade med en vän från Skottland i går och han sa att,
det går inte att rösta ja.
Det innebär för mycket främlingsfientlighet,vi kommer inte att klara
sjukvården och vi kan inte vara med i Eu.
Dessutom bor vi nu i United kingdom som inte längre kommer att 
vara united om det blir ett ja.
Det var hans åsikt.

Nu är det mina åsikter.
Ett självständigt Skottland kan göra så att England går ur Eu.
Har det med oss att göra?
Ja det har det.
Ett av de ställe det bor mest svenskar på är faktiskt i London.
Vad händer då om England går ur Eu?
Ja gissa!
Den fria rörligheten upphör att existera och man kan varkens bo
eller jobba där längre.
Jag tycker om den fria rörligheten.
Jag tycker om Schengenavtalet.
(Om ni inte vet vad det är så slå upp det på Wikipedia)
Jag vill inte leva i en liten bubbla.
Jag vill leva i en stor värld.

Ja mina vänner om ni har orkat läsa allt så ha en bra dag.
Ni andra,ha det som ni förtjänar.


                                          It's ok if you do not like my opinions,
                                          I can not force you to be right :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar