onsdag 17 september 2014

Det är intressant kan jag tycka.

Att se hur engagerade och oengagerade svenska folket är i politik.
En del tycker att nu har vi röstat så nu skiter vi i det.
Och andra följer allt som händer nu och diskussionerna går höga.
Jag gillar det sista alternativet.
Jag har med glädje sett och lyssnat på ungdomarna i min omgivning.
De har varit riktigt engagerade i år.
Många förstagångsväljare har tyckt och tänkt och gjort sina röster hörda.
Det är bra :)
Det är så det ska vara.
För mig har det alltid varit så att om man inte orkar gå och rösta
eller bara skiter i att ha en åsikt när det väl gäller.
Då ska man heller inte yttra sig om någonting i detta samhället.
Politik är viktigt.
Åsikter är viktigt oavsett om man har samma åsikter eller inte.
Det var allt jag hade att säga idag.
Ha det gott mina vänner.
Och ni andra....ja.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar