söndag 14 september 2014

Egentligen ska man inte skriva om politik:)

Det har jag aldrig gjort.
Men nu bara måste jag.
Vågorna går höga på fb.
Så även här på denna sidan av min gård.
I dag har vi räknat in två sd:are två socialdemokrater,
två vänsterpartister och en kristdemokrat och en moderat.

Fördelen med de flesta är att de faktiskt kan diskutera.
Och det är bra tycker jag.
Komma överens gör vi ju aldrig.
Men det behöver vi inte göra heller.
Det som även är bra är att vi inte går och hatar varandra.
Vi bara tycker jävligt olika.

Jag fick två kommentarer som förvånade mig mycket i dag.
Den ena var,
Ja men att du inte röstar som VI svenskar beror ju på att
du varit gift med en utlänning och glömt våra seder och traditioner.
WHAT!!!!!!!!
Hörde jag rätt?
Ja det gjorde jag.
Och det som gjorde att det förvånade mig är att det kom inte från
en sd:are.

Den andra kommentaren var -Men Pia läser du inte tidningen eller ser på
nyheterna?
Jag -Jo,men jag tror dock inte på allt jag hör och läser,man måste ta allt med
en nypa salt så här i valtider.(även annars)
-Så du tror att tv och tidningar ljuger?
-Ja.
-ok men det är för att du levt med de människor du levt med.
-Vaaaaa????
-Ja vi kan väl inte ta in hur jävla mycket invandrare som helst.
Jag är inte rasist och jag röstar inte på Sd,men än då.
-Men om du hade bott i Syrien och sett dina barn bli dödade hade du nog varit 
glad om någon tagit emot dig,eller?
Och vi har faktiskt råd med det.
-Varför ska vi ta emot alla?
-Vi tar inte emot alla.Läs på!!!
Det finns andra länder i världen som tar emot mycket mer flyktingar
än vad vi gör.
-Men invandrarna får mer pengar än våra gamla.
-Men skärp dig.
Jag orkar inte prata med dig mer.
-Nä det är ju lättast så.
Jag vet egentligen inte vart jag ville komma med detta (jo egentligen vet jag det)
Allt detta sades av en socialdemokrat.
Och med risk för att få hela Sverige på mig kan jag säga.
Att jag står hellre och argumenterar med en sd:are på tredje våningen som jag vet 
inte är rasist.
Än med en socialdemokrat som alltid röstat på samma parti för att deras föräldrar gjort det.
Men aldrig bildat sig en egen uppfattning.
Och jag är så jävla trött på den här frasen -Jag är inte rasist MEN.
Det finns alltid ett stort jävla MEN i bakgrunden.
Är du rasist så är du rasist det finns inga men oavsett vilket parti du tillhör.
Det finns inga ursäkter att tycka att människor med annan hudfärg är mindre värda.
Ibland skäms jag väldigt mycket över att vara svensk.
För svenskar har så mycket dubbelmoral.
Svenskar är så lagom.
Om man nu är tvungen att döma vilket man tydligen är.
Döm efter hur en person beter sig inte viken hudfärg de har.
Och till sist vill jag bara påpeka,är man född i Sverige så är man svensk.
Har man svenskt pass så är man också svensk.
Jag blir så tröööötttt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar