torsdag 18 september 2014

Det är här en kärleksförklaring ;)

Min gamla "Bettan" fungerar igen.
Hon har varit min trogna följeslagare i många år.
(även om hon bara är en cykel hahaha)
Ungarna på gården har nog alla tagit en tur med henne.

Men så på vintern för två år sedan frös hon fast i cykelstället.
Och där har hon stått sedan dess.
Ja det var inte hon som frös fast utan låset.
Så man var tvungen att såga upp kedjan runt det.
Tro mig jag har frågat alla starka karlar i min omgivning om dom
kunde testa att få upp det.
Och dom har försökt.
Men ingen har lyckats förrän nu.
Det kom en envis karl som inte gav sig förrän han lyckades.
Och det funkade.

Så i dag har "Bettan" varit på helrenovering och känns som ny att 
cykla på.
Och nytt lås har hon fått.
Så nu kan Zeus och jag sticka iväg på våra cykelturer igen :)
Om han inte glömt hur det funkar.
Men då får vi väl lära om.

                                          Gamla "Bettan" har återuppstått :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar