fredag 17 oktober 2014

Det regnar i Malmö

Jag var precis ute med Zeus som inte gillar regn.
Han kutar iväg och gör det han ska för att sedan dra iväg mot 
vår port.
När vi sedan kommer in så använder han mitt täcke att torka 
sig på.
Men det var inte det jag skulle skriva om.
Det var hur vackert det är ute nu även om det regnar.
Denna årstiden är fantastisk med alla färger.
Det sägs att när det finns mycket rönnbär blir det en sträng vinter.
Låt oss hoppas att det stämmer för här är det massor av rönnbär
för tillfället.
De lyser som eld i buskarna.
Batteriet tog slut i min kamera (naturligtvis) efter att jag hade tagit
ett foto på några andra bär.
Jag har ingen aning om vad de heter men jag brukar stanna och 
titta på dom varje höst.
Dom sitter kvar hela vintern dessutom och lyser upp det grå med 
sin röda färg.
Det känns som om det borde vara vinter nu,eller så
är det jag som har fel för mig och är för tidigt ute.
Jag längtar efter snö.
Massor av snö.
Slask kan jag vara utan.
Men snö i stora drivor älskar jag.
Det bästa som finns är att gå långpromenader med Zeus när
det snöar.
Ja jag vet att många inte håller med :)
Och att många tycker att vintern kan man vara utan.
Men nej!!!!
Vintern är den bästa årstiden för min del.
Visst man måste ta på sig en massa kläder men man bestämmer själv
om man vill frysa eller vara varm.
Till skillnad från sommaren när man bara är svettig.
För man kan ju knappast gå omkring naken såvida man inte
heter Janne hahahaha (hängde ni med där)
Ok nog pratat om väder för denna gången.
Ha det gott mina vänner.
Och ni andra ha det som ni vill.
                   

                                                    Det blev suddigt för en viss hund 
                                                   drog i kopplet.(inga namn nämnda)
                                                   Mycket vackrare i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar