fredag 17 oktober 2014

Jag läste just på fb

Att folk tvekar att gå ut med sina hundar när det regnar,
för när hundar blir våta luktar de våt hund!!!!!
???????????????????????????????????
Vilken överraskning!
Vad ska en hund lukta om inte hund?
Det hade ju varit trevligt om de luktade kanelbullar.
Men så är inte fallet.
Så nu ska man tydligen köpa regntäcke för typ 500 spänn
för att den våta hunden inte ska lukta våt hund.
MEN HALLÅ!!!!
Jag kan se framför mig vargar springande i skogen med regnkappa
och stövlar för att dom inte ska bli våta.
Ganska kul syn faktiskt.
Vad är det för fel på folk?
Dom klär på sina hundar som om de vore små barn.
Dom ska lukta gott,ha små tröjor och rosetter.
Helst ska dom slippa gå så man sätter dom i en vagn.
Är det en hund man vill ha då eller är det ett substitut för ett barn?
Newsflash.......Hundar fryser inte,dom har päls som dom anpassar efter
årstiderna.
Och om dom fryser så är det för att de hör hemma i varmare länder,och 
är anpassade efter det.
Jag älskar min hund,ja.
Just därför att han är en hund.
Han är stor och ganska äcklig ibland.
Som när han får för sig att rota i soppåsen.
Eller rullar sig i gräset och hamnar i en hundskit eller
något annat som luktar pyton.
Han pratar för mycket och för ofta men det beror ju på att
han har husky i sig.
Han har väldigt lätt för att uttrycka sina känslor om man säger så.
Jag hade kunnat leva utan det.
Jag skäms ofta över honom när vi är ute men han 
är som han är.
För att han är en hund.
Han är oftast lydig och vet att det är jag som bestämmer.
Men han måste ju protestera verbalt.
Jag blir frustrerad när jag ser folk som försöker göra hundar till
människor.
Dom ska inte badas var och varannan dag.
Då förstörs deras naturliga fetter i pälsen.
Och de får problem med huden.
Detta är inte mitt påstående,jag följer vad min veterinär säger.
Hör och häpna jag badar min hund två gånger om året höst
och vår.
Såvida han inte rullar sig i en koskit för då blir det mer.
Bara för att jag inte pallar med lukten.
Han bryr sig föga.
Föööör att han äääär eeen huuund och hundar gillar
allt som vi människor tycker är äckligt.
Jag hade ju två hundar tidigare Felice´och Zeus nu har
jag bara Zeus.
En sak som förvånade mig mycket var tikskydd.
Man sätter helt enkelt en binda på sin tik när hon löper.
Åter till vargarna (att jag refererar till vargar beror på att det är hundens
ursprung)
Ser man en varg i skogen med mensbinda???
Det kan ju hända inte vet jag,men det låter föga troligt,eller?
Då kan ju argumentet vara att de är ju ute i det vilda och blöder inte på
golvet.
WHAAAAT?
Det är mycket farligare att lämna blodspår ute i det vilda än på ett
golv!
Så därför om man inte använder tikskydd så ser hunden till att göra rent
efter sig själv för det är ett nedärvt beteende.
En annan sak som förundrar mig är kloklippning.
Folk betalar för att klippa klorna på sin hund.Why?
Här är det jag som bestämmer när min ouppfostrade hund ska
klippa klorna.
Var sjätte vecka åker klotången fram och han vet vad som gäller.
Han gillar det inte.
Verbala protester,mycket verbala protester.
Men han kommer och lägger sig i mitt knä och utstår pinan för att sedan
belönas med leverpastej.
Då kanske ni tänker...men vargar i skogen klipper inte klor.
Nej det gör dom inte för de sliter ner dom på annat sätt.
Tyvärr gör inte Zeus det.
Det hade säkert varit bättre för honom och alla andra hundar att
leva fritt i naturen.
Men nu är det inte så.
Ja hela detta inlägg kom till för att jag läste ett inlägg på fb.
Och jag är definitivt inte perfekt själv.
Min hund är ouppfostrad och ganska jobbig ibland.
Men han får i alla fall vara det han är.
Nämligen en hund :)

                                          Så här ser han ut.

                                           Och så här låter han.
                                           Som alla som känner honom kan intyga.
                                           Jag hinner bara aldrig filma det :)
                                           Dock utan att jag pratar med honom.
                                           Han fick polisen att dyka upp en gång för
                                           att grannarna ringt om en kvinna i nöd.
                                           Jag skäms över dig ibland Zeus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar