onsdag 22 oktober 2014

Jag har funderat...

IGEN!
Och då undrar ju ni,vad är det nu hon har funderat över??
Eller hur?
Klart ni gör.
Och det ska ni få veta nu.
Kan låta som gnäll,men dock :)
Vi har haft lägenhetsvisning här i vårt hus.
Och då undrar jag.
Varför bjuder man då in typ 20 familjer som står utanför mina fönster
och håller ett jävla liv???
Känns ju lite onödigt så här i bostadsbristens tid.
Är man då rädd att 19 av de tjugo familjerna ska säga nej till denna 
underbara lägenhet i detta fantastiska område?
Hade det inte räckt med typ 2???
En säger ja tack och så är det klart :)
Det känns mer som om de bjuder in så många som möjligt för
att det ska synas ATT HÄR VILL VI BO!!!
I dagens läge hade jag aldrig ens tänkt tanken på att flytta till denna delen
av Malmö om jag varit ung.
Varför bor jag här då?
Jo av gammal vana kan man nog säga.
Nej,jag bor här av samma anledning som många av mina grannar
i just detta huset.
Har bott här i 20 år känner till allt häromkring och jag har väldigt bra grannar.
Och det är jobbigt att flytta.
Så jag blir kvar här såvida jag inte hittar en drömkåk på spanska landsbygden.
(Vilket just nu är föga troligt)
Meen man vet aldrig.
Under sker.
Som sagt som ung i dag hade jag aldrig velat bo här.
Men på den tiden jag flyttade hit var det bra.
Det var inte min dröm då heller men omständigheterna gjorde att jag
hamnade här.
Och att sedan ha barn som gick i skolan gjorde att jag stannade kvar.
Och jag har inte lidit.
Inte dottern heller.
Det har i stort sätt varit en bra gård under de år som gått.
Lite drama som mord och polisingripanden,och klagande vakter.
Man får se det från den positiva sidan.
Vi behöver inte glamour på tv.
Vill vi ha drama kan vi bara titta ut genom fönstret.
Lite skämt lite allvar.
Här händer det oftast något.
Som vi som bor här för det mesta inte märker av.
Men kommer på när vi läser det i tidningen.
Ja det var min fundering.
Ha det gott mina vänner.
Och ........................... :)



1 kommentar:

  1. Det e jobbigt o flytta belive me :) Man får bara ångest. Så det e bra att du bor på samma ställe, annars kan du alltid ta släkten med dig o flytta till tråkiga trelleborg haha :) kram Linda.

    SvaraRadera