lördag 25 oktober 2014

Jag har snöat in på

Earth shift project.
Jag råkade clicka in på en youtube video och
tänkte först,hur orkar dom.
Men ju mer jag kollade desto mer intressant blev det.
Det är en hel livsstil.
Kanske är jag för gammal för att börja följa det i dag.
Men om jag varit yngre hade jag nog levt så som dom gör.
Det handlar om (om jag fattat det rätt) att leva i samklang med
naturen och kosmos.
Inte röka,inte dricka och bara mata sin kropp med vad den behöver.
Som jag förstått det är de veganer på en högre nivå.
Jag har bara kollat på det i ett par veckor så jag kan inte förklara
hela grejen.
Men jag hade kunnat leva så faktiskt.
Mitt ute i naturen någonstans där föroreningarna är så små de nu kan bli.
Undrar varför jag inte upptäckte det när jag var ung.
Då hade jag kanske inte stoppat i mina barn en massa skit som
jag då troligtvis ansåg att de behövde.
Världen går framåt och vi med den när det egentligen är så att mycket av 
det som användes förr var nyttigare men byttes ut mot olika sorters plast.
Det känns som jag skulle behöva en livstid till för att göra mig av med allt som inte
behövs.
Livet är väldigt plastigt.
Och vi har mycket vi inte behöver egentligen.
Den där drömmen om huset på landet lever vidare :)
För många låter det här nog som "flummeri".
Men jag tycker det verkar riktigt bra.

Ha det gott mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar