söndag 19 oktober 2014

Pigg som en mört

klockan två på natten.
Försöker sova men nej det funkar inte.
Fast jag säger till mig själv att det är natt
och jag borde sova.
Det kvittar vad jag tycker för sömnen
infinner sig icke.
Frågan är vad man ska göra åt det?
Jag var ute och gick en lång runda med Zeus vid ett tiden så nu ligger han och
snarkar under sängen.
Men jag är som sagt pigg som uno mörto.
Jag minns att jag alltid sa till min mor när
hon klagade på att hon inte kunde sova att när man blir äldre behöver man inte så mycket sömn.
Snacka om att äta upp sina ord.
Här ligger jag och glor i taket.
Inget intressant händer där.
Det ända som hörs är klockan som tickar
i mörkret.
Tick tack tick tack
och nu är den 02.15.
Om någon hade sagt till mig för tio år sedan att jag skulle ligga i sängen och blogga från min mobil hade jag inte trott på dom.
Men så är det nu för tiden.
Allt kan göras via mobil.
Och det utvecklas hela tiden.
Denna mobilen jag har nu är "gammal" trotts att den köptes typ för ett år sedan.
Det har nog kommit två nya efter den här.
Vane människa som jag är vill jag dock inte byta.
Jag trivs bra med min S3:a
så länge den håller ska jag ha kvar den.
Här kom det en hund hoppande.
Och fisande.
Det finns ta mig sjutton ingen som fiser
värre än han.
Hela sovrummet luktar just nu Zeus fis.
Ingen trevlig  doft kan jag lova.
Gasmask hade nog varit en bra idee.
Lite otymligt  bara.
En propp i häcken på honom kanske hade varit en lösning :)
Om man har en Zeus behöver  man ingen man.
Stänger man ögonen och hör på hans snarkande kan man inbilla sig att det ligger en stor karl brevid.
Som ni märker pratar jag just nu en massa skit bara för att få tiden att gå.
Och går gör den tick tack nu är den 02.36 för den som är intresserad.
De flesta sover nog nu så intresset är säkert inte överväldigande.
Sov gott mina vänner.
Ni andra kan göra vad ni vill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar