torsdag 16 oktober 2014

Kl 05.10 gav jag upp.

Jag brukar ha lyckats somna vid halv fyra tiden.
(på morgonen).
Dock inte i i natt.
Det har varit helt omöjligt att sova.
Jag vet inte varför.
Så jag gick upp,satte på kaffe och här sitter jag nu kl 06 med min kaffekopp.
Jag har alltid haft sömnsvårigheter men det tycks bli värre med åren.
Ändå är det inte så att jag ligger och tänker eller oroar mig för något.
Det går bara inte att somna.
Visserligen vet jag att man behöver mindre sömn ju äldre man blir.
Men hallååå så jävla gammal tycker jag mig inte vara än.
Men ok det, beror ju visserligen på vem man jämför med.
Jag har provat sömn och insomningstabletter men det hjälper föga.
Samt hemma gjorda recept som att dricka varm mjölk.
Inte dricka kaffe efter kl 18.
Men nopp inget resultat.
Kan det kanske vara genetiskt?
Jag vet ju att många på min moders sida har haft detta problem.
Men som vanligt glömde jag att fråga vad dom gjorde åt det.
Troligtvis ingenting för de hade alltid sömnproblem.
Så jag lär väl aldrig få veta vad jag ska göra åt det.
Följden av det hela är att vid 17-tiden vågar jag inte sätta mig på ett bekvämt
ställe för då somnar jag på direkten.
Ja ja är det inte det ena så är det det andra.
Som sagt nu sitter jag här och fördelen är ju att jag fick uppdaterat bloggen :)

Ha det gott mina vänner.
Och ni andra,ha det som ni förtjänar.

1 kommentar:

  1. Japp ... känner igen det där. Sååå drygt att inte kunna sova.

    SvaraRadera