fredag 24 oktober 2014

Livet i det stora hela

Jag gillar att blogga just nu.
Har en hel del att blogga om.
Men för tillfället handlar det inte om hur mycket det läses,
mer om att jag gillar att skriva.

Vi går mot årets slut och vad mycket jag har varit med om i år.
Och tro mig jag har som vanligt många funderingar.
Vissa saker har varit tunga,vissa väldigt trevliga.
Och vissa bara förvånande.
Jag har varit med om saker som jag aldrig trodde skulle inträffa,
ock lärt mig massor om hur människor jag trodde jag kände fungerar.

Det konstiga är att jag känner inget hat ingen hämdlystnad.
Jag känner mig bara glad över att de människor som  valde bort mig
ur sitt liv lämnade plats åt andra.

Det känns inte lönt att riva upp en massa känslor för dom som läser
och tar åt sig för att som vanligt tror att det är dom jag skriver om.
Allting har varit så känsligt för folk att läsa 2014.

Men en sak skulle jag gärna vilja ha svar på.
Du som tyckte följande tidigare i år....
"Jag läser Pias blogg och tycker att det är bra allt det som händer henne nu
hoppas det händer ännu värre saker,det förtjänar hon"
Det säger ganska mycket mer om dig än om mig.
Hur tänkte du där?
Eller när du smsade att du var glad om sd fick mycket väljarstöd.
Bara sådär från ingenstans.
Det kändes förvånande typ, Aha varför tycker han det som inte ens bor i 
Sverige?
Kanske för att reta mig helt enkelt.
Jag har blockat dig överallt där man kan blocka dig.
Även i mitt huvud.
Men du hittar nya vägar.
Och de du lämnar bakom dig hittar nya vägar.
Och hur tråkigt det än är för dig att inse så är det så att efter dig kan det bara 
bli bättre.
Man uppskattar lugn och ro på ett helt annat sätt.
I går slängde jag in ett inlägg i stundens hetta.
Men det är borta för det var inte direkt givande.
Att du läser min blogg förstår jag inte.
Är det av kontrollbehov?
Flera gånger om dagen?
En sak jag vill att du ska läsa är,
mitt liv var riktigt jobbigt i början av året,men det har vänt nu.
Sorger är bearbetade och jag trivs igen.
Så din önskan slog inte in.
Jag hatar inte dig.
Har inte ens lust att tänka på dig egentligen.
Jag hoppas du har det bra och lever väl.
Gör det bara så långt bort från mig det bara går.
Mitt tålamod har varit långt och på gränsen till idiotiskt.
Men det var mitt val,mot alla andras bättre vetande.
2015 ska jag lyssna mer till vad andra ger mig för råd.
Men också lyssna till min intuition.
Den brukar ha rätt.
Det här kommer inte att vara ett inlägg som delas via fb.
Du vet ju själv vem du är och du ska säkert hoppa in här i dag också.

                                          Glöm aldrig det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar