måndag 3 november 2014

Är det bara jag?

Som tycker det är ovanligt varmt för att vara November?
Jag läste i någon tidning att ryska vintern skulle komma hit.
Undrar när?
Jag har inte ens börjat med strumpor än 
även om vi med raskt takt går mot julafton.
Brukar vi ha 13 grader i november?
Jag har för mig att jag brukar ha plockat fram mitt
duntäcke vid denna tiden.
Eller så är det bara jag som har bråttom i min
längtan efter vinter och snö.
Ja jag vet att många inte håller med.
Men efter denna otroliga sommaren och väldigt långa hösten
finns det inte mycket att klaga på kan jag tycka.

Nu är det tid för kyla och snö i stora lass.
Tänk att detta året snart är slut.
Det har gått otroligt fort.
Hade man bara kunnat skippa julen och hoppa rakt in
i 2015 hade det varit bra.
Det ända jag gillar med julen är brunkålen den andra hysterin 
klarar jag mig alldeles utmärkt utan.
Ha det gott i novembervärmen mina vänner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar