onsdag 5 november 2014

Läste om hur man tänker i Linköping.Om tiggare och uteliggare.

Var finns medmänskligheten i dessa dagar???
Det ska vara rent och snyggt på stationerna .
Men man har haft stora problem med uteliggare och tiggare,
från bla Rumänien och Bulgarien.
Dessa dessa människor har använt utrymmena som sovplatser.
Utrymmena där de sov har låsts.
Fastighetsägarna har stängt alla vägguttag för att man inte ska 
kunna ladda sina mobiler här inne.

Det sitter en man som har tak över huvudet och en varm säng
att krypa ner i varje kväll och säger -Man är ju inte här för att 
sitta och värma sig i en väntsal någonstans.Vi skulle göra migranterna
en otjänst genom att isolera dem på ett varmt och ombonat ställe att vara på.

Detta läser man år 2014.
Det är för fan inte klokt!!!
Samtidigt läser jag ofta om hur svårt hundarna har det i Rumänien och 
Bulgarien.
De måste räddas,adopteras och transporteras hit.
Här köper folk dyra kläder till sina hundar.
Och de ska ha gourmetmat.
Men de fattiga människorna som knappt har råd att ge sina barn mat,
dom stänger vi ute för dom är otrevliga att se.
(är det någon mer än jag som finner detta märkligt)
Och ser man inte dom så finns dom säkert inte,eller hur?

Och ja detta är min åsikt och jag står för den.
Jag vet att många håller med mig.
Och många inte.

Ha det gott mina vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar