tisdag 11 november 2014

Det som ligger varje svensk varmt om hjärtat ;)

Är väl och har alltid varit tvättstugan.
Ingenstans finns det så många lappar om vad man får
och inte får göra som där.
Jag minns att vi satt en gång ute på gården och skämtade 
om våra hus.
(husen på denna gården har två olika ägare)
Vi på denna sidan har rätt nya fönster och portar.
Så det ser bra ut från utsidan.
Dom andra husen har det tvärtom,gamla portar och fönster
men fint på insidan.
Jag hade föredragit det faktiskt.

Jag brukar alltid tvätta på kvällen men i dag blev det kl 12.
Och så här i dagsljus måste jag säga att jag tror att vi kunde vunnit
guldmedalj om det hade funnits en tävling om Sveriges äckligaste källare.
Det första man ser när man kommer ner där är råttfällor.
Jag har redan träffat på två av dom som inte som inte tyckte att fällorna
var en bra ide så dom sprang omkring i gångarna i stället.

Jag är inte rädd för råttor dom är mer rädda för mig.
Men tänk om det kommit någon med råttfobi och sett en råtta stor som en
häst (liiiite överdrivet,men bara lite) komma springande i galopp mot dom.
Hade hyresvärlden fått betala skadestånd då?
Det är en allvarlig fråga alltså.

Jag dokumenterade lite men måste klargöra att det ser mycket värre ut
i verkligheten än på bilderna.
Så varsågod döm själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar