lördag 8 november 2014

Nyheter.

Det har tidigare känts som om alla nyheter,
är dåliga nyheter.
Men det verkar ha vänt :)
De nyheter jag fått på senare tid har alla varit goda.
Jag har alltid varit en person som när det hänt något bra
bara väntat på att bubblan ska spricka.
Och att allt ska gå åt helvete på något sätt.
Men efter att jag fick några goda råd från en vis person lade jag 
av med det.
Numera tänker jag innan jag somnar att i morgon kommer att bli en bra dag.
Låter flummigt va?
Testa själv.
Det funkar.
Det finns mycket att vara tacksam över och det är jag.
Orkar inte längre gå och tänka på allt som kan vara illa.
Man behöver inte leta länge för att hitta ljusglimtar.
Dom finns där överallt.
Bara en sånn sak som att min granne kom med min favoritkaka i förmiddags.
Den hade hon stått och bakat i tidiga morgontimman bara för att 
jag sa i går kväll att jag var sugen.
Eller att min son och jag satt och diskuterade livet ett par timmar.
Jag tycker mycket om att diskutera med honom,
kanske för att vi oftast tycker lika :)
Och i dag kom jag på att jag har råd att köpa nya stövlar.
Som jag behövt ett tag.
Livet är skönt,livet är bra,livet är precis som det ska vara :)
Jag har absolut inget att klaga på.
Ha det gott mina vänner.
Ni andra....Ha det som ni vill.

                                          Den ser inte så god ut som den är :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar