tisdag 18 november 2014

Stefan och Adam

För 32 år sedan satt jag i ett väntrum o väntade på att bli faster
för första gången.
Jag minns fortfarande hur den stora fula klockan på
väggen framför mig tickade onödigt långsamt.
Rummet var dessutom ovanligt fult,gröna väggar en
bänk och ett bord.
Inget är som väntans tider och jag tyckte det tog evigheter
för läkarna att plocka ut honom.
Till slut kom dom med honom i en kuvös.
Han var alldeles rosa och väldigt liten.
Nu är han inte speciellt liten längre,
utan en normalstor man i sina bästa år :)
Som nu själv är pappa till två jättefina ungar.
Grattis på 32 års dagen Stefan.


För 14 år sedan befann jag mig på samma sjukhus i 
väntan på att bli farmor för första gången.
Då satt jag inte i ett väntrum utan var med hela vägen.
Och när den unge mannen tittade ut fick jag en dejavu
upplevelse som jag aldrig glömmer.
Det var som att åka tillbaka i tiden och se min
egen son som nyfödd igen.
Adam är en kopia av sin pappa än i dag.
Han var en underbar unge som nu är på väg att bli en
lika underbar man.
Grattis på 14 års dagen Adam.

Älskar er båda <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar