torsdag 27 november 2014

Tjat :(

Jul.
Det tjatas om jul HELA TIDEN!!!
Jag förstår inte denna besatthet.
Det skuras och fejas.
Jag tror alla gårdens fönster är nytvättade utom mina.
Det har redan satts upp julgardiner,stjärnor och ljusstakar på
många ställen.
Visst det är fint men det känns liksom som om man inte har något val.
Jag och min granne pratade om detta i går kväll nä vi var ute med hundarna.

Hon:Vet du vad jag har gjort i dag?
Jag:Nej,nått kul?
Hon:Putsat fönster,hängt upp julgardiner,satt upp sjärnor och ljusstakar.
Jag:Ok.Var det kul?
Hon:Nej det var tröttsamt.
Jag:Varför gjorde du det då?
Hon tittade på mig som om jag var dum i huvudet och sa,
-Det är jul så det måste man ju.
Jag:Det finns dock inget som heter måste.
Hon:JO,för det är ju så mysigt när det är klart.
Jag:Ähhhh,nej.
Hon:När ska du göra det?
Jag:ALDRIG!
Hon:Jooo bara kom igång så ska du se så fint det blir.
Jag:Nopp,
Hon:Men Pia vill du vara den ända personen på gården med otvättade fönster?
Jag:Ja why not?
Hon:Men nu är du lite konstig.
Jag:Kan så vara men det är väl ingen nyhet.
Hon:Nä det kan du ju ha rätt i :)
Vet inte riktigt hur jag ska ta det sista.

Men som alla vet så gillar jag inte julen.
Det skriver jag om varje år.
Det är aldrig någon som håller med mig.
Visst det var ju trevligt att Jesus blev född.
Jag är ingen anti christ.
Men det känns för mig att det är inte vad vi firar.
Utan vem som köper dyrast julklappar och vem som har mest julmat.
Jag är glad för dom som älskar julen.
Men tvinga den inte på mig.


                                         Sams tomtar som ska förflytta sig hem till henne
                                         I år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar