torsdag 13 november 2014

Dramatik.

I går när jag var ute med Zeus hade jag ett annat koppel än 
det vanliga.
Där står jag i lugn och ro och ska ta upp en bajspåse ur fickan.
Vad händer?
Han får syn på något,drar till jag tappar kopplet och han sticker.

IGEN.
Det är tredje gången det händer.
Först bara står man där och tänker WHAAAT.
Sen får man panik och tror att han ska bi överkörd eller nått.
Nu hör det till saken att Zeus har aldrig förstått sig på det där med hit eller kom.
För honom betyder det spring så fort du kan åt andra hållet.
Jag går där och kallar på honom men han är borta.
Vad göra?
Så klart går jag in och skriver på fb att om någon sett honom är det bara att
ta honom i kopplet,det är ju bara så att om det händer något måste det in på
fb som alla vet.
Under tiden jag gör detta så hör jag en snackande hund utanför fönstret.
Kollar ut och där sitter han och kvider.
Han har ingen skam i kroppen den hunden.
Dessutom är han liksom skitglad att se mig och skälla på honom kan man
ju inte.Han gjorde ju rätt som kom hem.
Men jag kände typ att där kan du sitta tills i morgon bitti ditt dumhuvud.
Det var dock bara vad jag kände inte vad jag gjorde.
Han stod inte högt upp på min lista av underbara hundar i går om man säger så.

                                         Så hittade jag honom.
                                          Han var ganska trött så han hade nog sprungit långt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar