tisdag 20 maj 2014

Blogg

Jag har länge tänkt (jag tänker ofta länge innan det blir verklighet av tanken) på
det här med bloggande och varför människor reagerar så över att
man bloggar.
Det finns dom som ogillar det.
Och så finns det dom som läser varje dag för att de tror att så gott som varje
inlägg handlar om just dom.


Att det finns dom som ogillar det har jag ju förstått.
Min undran där är,varför läser man saker som man ogillar?
Jag kan ju bara utgå från mig själv och tycka att,
om jag inte hade gillat en bok så hade jag ju inte läst den.
Eller kanske jag hade läst den och tyckt att författaren var så dålig 
att jag inte ville läsa mer av den personen.
Men det är kanske bara jag som tycker så.


Sedan finns det ju den fantastiskt självupptagna grupp,
som faktiskt på fullt allvar tror att varje inlägg är riktat
till just henne eller honom.
Hur tänker man där??
Eller tänker man överhuvudtaget?
Är det kanske inte att mata sitt ego lite väl mycket?

Nu pratar jag enbart om min blogg.
Här kan det förekomma att jag efter ett inlägg får 3 eller 4
kommentarer från personer som anser att jag inte ska skriva om dom.
Sedan tillkommer det lite uppmaningar verbalt "face too face" om
att jag inte borde skriva som jag gör.

Nu finns det ju en underbar grej som kallas moderering.
Tack för den :)
Hade den inte funnits så hade det varit mycket mer drama här.
Jag tycker att dramakvoten är fylld för ett tag :)

Jag har haft ett inlägg om detta tidigare men det tål att upprepas,
På MIN blogg skriver jag vad jag vill.
Det kommer inte att förändras.
Ingen har någonsin blivit uthängd här.
Men hur ni sedan tolkar det jag skriver kan inte jag påverka.

Det finns bara två saker att göra åt det.

1.Håll reda på vad ni själv gör så slipper ni undra över om
mina inlägg är riktade mot er eller inte.

2.Sluta läsa så slipper ni irritera er.


Och en bra sak att komma ihåg är : " Curiosity killed the cat "



Ha en bra dag alla ni andra som läser min blogg.
Det uppskattas mycket :)

2 kommentarer:

  1. Helt rätt. Din blogg, dina tankar, dina ord. :) Och enligt mig
    har du väldigt KLOKA och SANNA ord. :)

    SvaraRadera