fredag 16 maj 2014

Nu hör det ju till saken,

att jag inte är en person som gillar sommar.
Solsken är ingen "hit" för mig!!
Jag får soleksem så fort jag går ut.
MEN ALLTSÅ!!!!
Nu behövs det sol om mina plantor ska kunna växa.
Och det är det som är meningen med att plantera,
att det ska kunna bli något av det.
Jag har aldrig sett något växa så långsamt som det gör nu.
Så kan vi få lite vackert väder,undrar jag???
Jag ber absolut inte om extrema temperaturer bara lite lagom
så att örter,blommor och tomater känner sig inspirerade att ta
sig upp i liiiite snabbare fart.
Hur ska de annars hinna bära frukt om ett par månader???
Hallååå Gud!!!!!
Du har glömt Sverige i år.Ville bara påminna dig om det.
Man behöver inte gå så långt för att se stor skillnad.
Det räcker att man ser hur solen skiner på Irland och
England,även Holland de har du har du kommit ihåg.
Så jag tycker faktiskt att du är lite taskig nu.
Så det hade varit bra om du hade haft Sverige i åtanke
när du planerar vädret.

                                        Blommor
                                          Blandat
                                          Örter
                                          Trötta tomater
                                          Ännu mer trötta tomater
                                          Kvist tomater
                                          Blommor
                                          De ända som trivs är ampel tomaterna

2 kommentarer: