söndag 25 maj 2014

Morsdag

Så jag åkte till sjukhuset i dag med en blomma.
Men det gick ju inte så bra.
Jag köpte en krukväxt och det fick man inte ha på
infektionsavdelningen för jorden kan sprida bakterier.
Det hade jag inte tänkt på.
Modern var trött.
Tröttare än vanligt.
Så det blev inget långt besök.
Jag glömde mobilen hemma så det blev inga bilder heller.
Men å andra sidan känns det inte så bra att lägga upp bilder 
på henne här längre.
Eftersom saker och ting inte förändrar sig till det positiva,
snarare tvärtom.

Nog om modern.
Jag kom ihåg sandalerna i dag.
Och det var en stor skillnad mot gympadojor :)
Det var skönt med vind mot mina tår.

I går var Sam o Alex här hela kvällen.
Vi hade det trevligt med djupa politiska samtal.
Och hårfärgning.
Vi borde göra om det lite oftare inte hårfärgningen,
men de politiska samtalen.
Alla tre vet vi vad vi INTE ska rösta på.

                                          Efter pizzaförtärande hamnade vi i så djupa 
                                          diskussioner att Alex intog horisontalläge.

                                          Min svärson påminner mig om en poet från
                                          gångna tider :)


1 kommentar:

  1. hahaha, poet från gågna tider... Nu när du säger det så... den där typen av konstnär som helt går sina egna vägar och struntar i vad andra tycker. Har inte tänkt på det förut. Jag visste väl att det fanns en anledning till varför jag gillar honom så mycket. hahaha

    SvaraRadera