tisdag 6 maj 2014

Idag är jag trött.

Trött "beyond words".
Modern min har haft en sån där dag igen!
Det är svårt att sätta sig in i vad hon känner och
ser.
Men jag försöker.
Just för tillfället är hennes bästa vän en björn.
Det är bara hon som ser honom.
Men han är där på sjukhuset och håller henne sällskap.
Det är en snäll björn men han går så fort någon annan
kommer säger hon.
Lilla moder jag känner stor sympati med dig.
Jag gör vad jag kan för dig.
Men du kommer inte ihåg det.
Lika rolig som jobbig är du mellan varven.
Och minnet varar bara en timme åt gången.
Jag och brodern finns alltid här för dig.
Och många andra.
Hoppas vi får en lugn natt i natt brodern och jag.
Men framför allt du min moder.
Din svartbjörn (även om jag anser att det är en brunbjörn)
vakar över dig och sover i din säng så att natten blir lugn för dig.
I morgon ses vi igen som vanligt.
I morgon o alla andra dagar.


                                        Sjukhusblommor.
                                          Ännu vackrare sjukhusblommor
                                          Modern o Carina

2 kommentarer:

  1. Det var så himla kul att träffa Syster yster igen, ser redan fram mot nästa besök. :) Och jag är helt övertygad om att björnen faktiskt existerar. Någon vakar alltid över oss och ser till att vi har det så bra som möjligt. Så var förvissad om att hon har bra skyddsänglar runt sig. :)

    SvaraRadera
  2. Klart att björnen finns,och jag vet vem hennes skyddsänglar är.

    SvaraRadera