torsdag 15 maj 2014

Tiden går

För fyra dagar sedan fyllde min yngste son 32.
Och i dag fyller min dotter 20.
I Augusti fyller min äldste 36!!
Vart har tiden tagit vägen.

Jag kan fortfarande minnas detalj hur allting
kändes när var och en av dom blev födda.
Hur dom såg ut hur dom luktade när jag satt och 
snusade på dom.

Alla tre är födda med en 8 i klockslaget.
Jonas 09.28
Nadim 05.38
Samina 22.38.
Alla tre kom med vackert väder.

Nu är dom vuxna och har så varit ett bra tag.
Jag är stolt över dom och de personer de har blivit.
De står för det dom tycker (även om jag inte alltid tycker samma sak)
Och det är just det jag tycker att man ska göra.

En av dom tycker väldigt mycket,ofta och högt!
Oftast väldigt högt.
Eller hur Sam?
I dag är du 20 år och den absolut bästa 20 åring jag känner.
Jag är stolt och glad över att vara din mamma.
Bättre dotter kan man inte önska sig.

Det myntades ett uttryck i denna familjen för många år sedan.
Som efter det alltid hängt med.
Det har plockats fram vid både goda och dåliga tillfällen.
Det var Nadim som sa - De barn man föder får man leva med.
Och ja Nadim det får man för det vill man :)

Tack för att ni finns,tack för att ni är de ni är.
Jag älskar er alla tre.

                                          Jonas
                                          Nadim
                                          Samina

1 kommentar:

  1. Nadim som har så mjukt hjärta...han ser ut som en psykokiller på den bilden hahahahha

    SvaraRadera