torsdag 22 maj 2014

I gårkväll

fick jag besök av en mycket upptagen ung dam.
Min dotter :)
Varje gång jag träffar henne går tiden fort.
Vi har alltid så mycket att prata om.
Kaffe o snack tills mitt i "natta".
Och utan att överdriva så varje gång hon går här ifrån
så tänker jag på vilken underbar dotter jag har.
Det fanns en tid när hon var rebell i allra högsta grad.
Och hon rebellerade mot ALLT.
Mest mot mig!
Jag frågade folk när jobbiga tonårsdöttrar brukar lugna ner sig?
Jag fick svaret runt 20.
Då var hon 14 och det kändes som 6 väldigt svåra år tills hon 
skulle fylla 20.
Det blev mycket riktigt ett antal svåra år.
Men det var det värt.
Nu är hon tjugo,har flyttat hemifrån,har ett jobb och
framför allt har hon ett liv.
Hon har sunda åsikter och bra värderingar.
Inte bara tack vare mig utan tack vare de människor hon
har haft runt sig hela sitt liv.
Jag har alltid levt efter tesen Ju fler som älskar mitt barn desto 
bättre är det för mitt barn.
Och det har visat sig stämma :)


Så kom ihåg mina vänner det finns alltid ett ljus i tunneln.
Även om det kan kännas mörkt under resans gång.
Så är det ljuset värt att sträva efter.
För när man väl hittat det så så glömmer man den mörka 
vägen som man var tvungen att gå för att nå dit.


                                          Det finns alltid ett ljus i slutet av tunneln.







1 kommentar: