onsdag 14 maj 2014

Nu vänder det kanske :)

Fick reda på av läkarna i dag att modern kommer hem 
på fredag.
Det känns som ett framsteg.
Vi får se hur det går och ha ett positivt tänkande.
Det blir säkert bra.
Sedan får vi väl se om de som hälsat på henne på,
sjukhuset även hälsar på henne hemma.

Jag personligen,
har aldrig förstått människor som kommer till ett sjukhus,
men inte brytt sig om att hälsa på människan
när hon var frisk och behövde sällskap.
Men det är kanske bara jag som tänker så.

I vilket fall som helst så har hon ju samma adress som
hon haft de senaste 35 åren.
Så det är bara att gå dit och visa sitt stora intresse för hur hon mår.
Vilket jag hoppas kommer att hända.
Låt inte mig komma i er väg.
Jag håller mig borta när jag vet att andra är där.
Jag bor ju bara ett hus bort.
Kan gå dit när jag vill.
Och när hon behöver mig.
Som jag alltid gjort :)


Livet kan ibland kännas sorgligt när man
ser de människor som finns omkring en.
De människor som ser en gammal kvinnas sjukdom
som ett sätt att gagna sig själv.
Att ge från sitt hjärta är fantastiskt.
Men att ge för att vinna något,
är bara sorgligt.
Men som jag sa - jag står inte i någons väg.
Dock väljer jag själv vem jag vill träffa eller inte träffa.
Det kan ingen göra något åt mer än jag.


Jag har gjort många val i mitt liv.
Detta är ett jag alltid kommer att stå fast vid.
Kommer aldrig någonsin att ändra uppfattning,
Ondska föder ondska.
Elakheter  får elakheter tillbaks.

Men med kärlek och  förståelse kommer man så
mycket längre.
Men då måste man ju veta vad kärlek är.
Uppenbarligen vet inte alla det!
Men jag vet.
Tack alla älskade för att ni finns i mitt liv.

                                           Jag tror de bygger om hela Malmö
                                         Syrener på väg till modern
                                          Önskemat som ingen vill ha
                                          Det var varmt när jag gick hem






2 kommentarer:

  1. Skönt att hon kommer hem. Och som sagt, vi får hoppas hon får lika mycket besök som hon fick på sjukhuset. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, man måste veta vad lojalitet och kärlek är.....andra gör saker bara för att få positiv uppmärksamhet, seee så duktigt jag är, jag är så himla bra ser ni!! men om ingen hade sett eller bekräftat eller brytt sig om deras handlingar så hade de inte gjort ett piss för andra.....och ja, ni kan känna er träffade....lägg in er själva på sjukhuset på psukakut istället för att hälsa på en stackars tant som får stå ut med era fula o falska huvuden, puss

    SvaraRadera